Skepp o'hoj!

Tjena!
här kommer en hälsning från Kroatien. Pappa och jag satte oss i bilen tidigt fredag morgon och började köra genom Europa. Mycket gick smidigt och snabbt, som att köra genom Sverige och Danmark samt att ta färjan över till Putgarden. Men annat gick tokigt Långsamt, som att hamna i bilkö utanför Hamburg och bli väckt när man sover i södra Tyskland. Tyskland blev nog för övrigt det minst roliga landet att åka i. Slovenien kommer knapp tvåa. Österrike däremot, galet vackert. Där körde jag hela vägen medan pappa sov. kände mig som någon i Sound of music typ haha. 
 
 
 
När vi äntligen kom fram i lördags eftermiddag var det bara att handla, kolla till båten o sova typ. 
 
Annars den här veckan har pappa fixat mycket med båten, som han ju har här nere. Om man undrar varför man har båten just här, säger jag; åk hit! För då fattar man. No questions asked. Det är helt fantastiskt här. Man vill inte åka härifrån, båten ligger i världens bästa hamn, toppklass på service och fin omgivning. Imorgon ska vi åka ut och stanna ute med båten i några dagar innan vi drar hem med flyget på måndag. jag slappnar av på en helt annan nivå i båten, säkert något underliggande från barndomen som spendreades stora delar på just båten om somrarna. 
 
 
Sen har jag också mitt examensarbete. Börjat få in lite uppsatser att läsa äntligen. Så det blir dagens uppgift. 
Näpp, nu ska vi ner till hamnen. Tjoo! 
 
/L
- På vift - | |
Upp