Hej 2016!

Saknat mig? Jag har saknat dig kära blogg. Det är så mycket i görningen att det är svårt att få tid över. 



Vad har hänt?
Jo, påbörjat C-uppsats som handlar om Kalmar stads borgmästare under 1700-talet. Tanken är att jag undersöka huruvida de faktiskt går att räkna till en överklass eller inte. Jag gräver för fullt i arkivet på Kalmar läns museum och det går som tåget. Blir kul sen när det blir klart. 
Min hand i handske in action på arkivet. 

Vad kommer? 
Jag behöver till skillnad från mina klasskompisar lägga på ett extra kål med uppsatsen, för 29 januari åker jag med björnen till Thailand och vilar upp mig i två veckor. Vi har bokat så resdagarna är utöver, så tekniskt sett är vi borta typ 18 dagar. Nu när det är så nära till avresa känner vi båda hur mycket vi behöver få komma bort och bara vara ett tag. Att det är i ett paradis som heter Koh kut där det är varmt och solen skiner är en ren bonus nästan. :) mitt mål med semestern är att pussas och kramas mycket, äta thailändsk fantastisk mat och läsa många böcker. Yay! 

Vad händer idag? 
Idag är det ju lördag, men det betyder inte att jag håller fri. Jag ska strax in i duschen, äta frukost och sen far jag till uni-bibblan där jag sks sitta med bouppteckningar tills mitt larm går. Då ska jag till stan och fixa en klänning till ikväll. Sen hem och fortsätta jobba lite till med arkivmaterial jag fotat av. Kl 17 är det slut för dagen, då ska jag bara dansa runt här hemma och göra mig iordning för kvällens tjejfest. Stina, Johanna och jag själv ska spela en smula spel och dricka någon drink eller två. Kanske blir det dans i afton?! Who knows ;) 

Ajja nu måste jagvupp och påbörja min lördag yooo! 
Ha de gott hörni! 
/L 
- Bästa just nu -, - Plugg o sånt.. -, - På vift - | |
Upp