Student i solen och gråmulen framtid

Vilket ypperligt tillfälle för ett blogginlägg. Befinner mig för närvarande i SJ:s varma trånga näve, någonstans mellan Mjölby och Alvesta. Är på väg hem från att ha firat min kusin som tog studenten igår. Lämnar med en klänningbränna av råge, det var så sjukt fint väder igår så det inte att undgå fröken sols starka tentakler. 



Lite bilder från utspringet och kusinens klass flak. 

Vad händer annars? Jo, igår fick jag en smärre hjärnblödning när jag kollade mailen där det skickats att jag ej är behörig till nästa termin pga en UVK-kurs som jagat mig och flera med mig i närmare 1,5 år nu. Efter långa krissamtal med min partner in crime Stina, samt mail till ansvariga, finns det nog trots allt hopp om en höst i akademikervärlden. För en stund där igår fick jag en känsla att "jaha, då får jag väl vicka på skolor plus jobba på Apoteket i ett år medan jag löser den här jävla enda kursen". Problemlösningsförmågan är det iaf inget fel på. Men hur kul skulle sex hela jäkla år vara för att bli lärare?! Knäppt och dyrt framför allt. Nä usch nu talar jag inte mer om den saken, hoppas att allt går bra bara. 

God lördag till er alla där ute! 
/L 



- Plugg o sånt.. -, - På vift -, - Tänker på - | |
Upp