Perfetto!


Det var en kväll i veckan som jag och björnen kom till att prata om vad vi skulle hitta på i helgen. Det enda vi kunde komma på var vad vi ville äta: italienskt!! Därför blev det temat på middagen igårkväll. Efter jobbet satte vi igång och laga mat. 

Jag förberedde bruschettan.. 

Valpolicellan stod bredvid mig och gottade till sig. 

Björnen hade i uppgift att göra svamprisotto. Vi kunde ej avgöra huruvida det är italienskt men slog fast att vi iaf använde klassiskt italienskt ris. Heja heja! 
Uppdukat och klart. Björnen sitter redo att hugga in. Snyggo!

Vinet hälls upp nom nom... 

Såhär blev bruschettan btw.


Jag njööööt kan jag säga.. 

...det var ju så sjukt gott! Som en symfoni av smaker. 

Världens mest basic men så sjukt gott; buffel-mozzarella och parmaskinka. Något vi fick smak för i Rom förra våren. 

Risotton blev så sjukt god att den typ smälte i munnen. 
All denna underbara mat avnjöts till Italiens bästa spellista (enligt Spotify haha). Det var så himla romantiskt. Vi avslutade våran dejt med Imitation game med favoriten Benedict Cumberbatch, den var riktigt bra, absolut något jag kan rekommendera. :)

A really lovely Saturday night! 


- Bästa just nu -, - Mat - | |
#1 - - Malin:

Åhå vad mysigt! Kul att återupptäcka din blogg / EC

Upp