Hulibaluli, året som gick med mera!

Hey!

Läste lite i en annan tjejs blogg idag. Hon verkade väldigt ärlig om sitt liv och skrev om allt och alla, lyckor o olyckor.
Personligen har jag inte riktigt så mycket kaos i mitt liv som hon, så det skulle bli svårt att skapa en lika saftig blogg. Men ändå, det hade vart kul med en så underhållande blogg. :)

Nu har det nya året börjat, dock inte mitt "nya liv" som man alltid säger haha... jag kör på det gamla svullo-livet fram till imorgon bitti. Sen jävlar. Det ka bli spinning o gympa-kort på Friskis, det ska INTE ätas några semlor och det ska ätas mera av det gröna. Belöningen för allt detta blir sedan ett par jävla snygga jeans i rätt storlek som jag ska köpa mig innan baddräkts-säsongen kommit igång. Haha oj vad man låter duktig såhär innan.
Nej men allvarligt jag lyckades ändå gå ned 4 kg i höstas, jag kan mer och bättre!!                                                   
Nu jävlar.

 (Smal bild hehe..)

Okej, så vad hände under jul da?
Jop, de finns de som säger att jullovet är då man festar som mest på hela året. Hmm, de kan jag helt klart hålla med om. Ganska sliten är man nu. Det var snapsar med släkten på julafton (vilket hjälpte mig mota en kommande förkylning, halleluja!!), fet fest med kompisarna på juldan, kusinträff på annandagen, maskerad på lördagen i dalen, nyårsafton i tvärskog hos tina och så lite fest igår kväll. PUHA! Va sägs om en vit vecka haha...

Kusinträffen blev en riktig hit faktiskt. Alla utom bangern Carl dök upp och vi hade riktigt revligt. Malin tog sig lite över huvudet, men jag antar att det är normalt för en tjej i hennes ålder, 17. Vi andra chillade mer o det smög på oss alla ;) vickan var kvällens absoluta kanon haha! Min 2 meter långa skäggiga kusin blev värsta party-höjaren, ren pepp!

Nyår spenderades med Fredde, Tina o Sara. Creme de la creme (f*ck min stavning, ok?). ;)
Det är inte hur många som avgör kvalitén på festen, det är vilka som kommer!
Vi hade kanon-kul med tre rätters o massor med spel. Rappa-kalja, Sing Star, Med andra ord. 
Vid tolv-slaget mötte vi tinas grannar på vägen till fyrverkerierna. 
Vi: "Hej hej"
De: "BRRRRUUUDDAAARR!"
haha.. ok.. vi är på landet.

1:a januari började med sömn till eftermiddagen, sedan Vänner i Tinas soffa med mat från gårdagen. Faen va gutt!
Sedan hem o äta pizza hos Fredde. 

HMM... nu är det dags för en liten resumé av det gångna året. Notera att detta skrivs med endast mitt dåliga minne till hjälp så jag missar förmodligen hälften. 


2008

KFF vann SM-guld  (yay!)

Min morfar somnade in i Maj månad, vi sa hejdå några dagar senare, face to face.

Innan en spelning i Nybro blev huvuddelen av Infernal Countess påkörda från sidan av en betydligt större bil. Lollos bil blev mos, men vi klarade oss med några blåmärken. Detta var i Oktober.

Sara och Tina lämnade Kalmar för plugg i Malmö respektive Lund. Snyft! Det har varit en ensam höst!

I Augusti bestämde vi oss att göra slag i saken och go public. Fredde och jag blev officiellt ett par. Och jag måste säga att saker och ting är riktigt riktigt bra. (Peppar peppar!) :) Jag är så kär att jag nästan spricker..!

Infernal Countess gjorde sin hittills bästa spelning på The Rock i Kalmar. Säkert och jävligt bra!

Jag försökte mig på högskolan och började läsa historia. Det var intensivt och det gick inte att jobba så mycket samtidigt så jag valde att hoppa av. Men det var riktigt intressant, ungefär som att sätta ett får på grönbete. :P

Jag tog tag i saker och ting och fixade mig egen lya. Efter en månads tapetsering och slipande av golv och målande, stod den klar 25 oktober. Nu bor jag på Kungen. När jag inte myser hos Fredde förstås. 

Ingela fick barn 31 december 07 och vi hälsade på någon vecka senare. Gud vilken liten klimp! 

Oj, har jag nu missat något? Säkert, förmodligen... men det är lugnt. Det viktigaste kom med. så, det känns som mycket skit har hänt i år. Det jag inte såg då men ser tydligt nu är att min morfars död orsakade en mängd följande händelser. Jag förstod plötsligt att man måste leva i nuet, man kan inte skjuta saker och känslor ifrån sig, man måste göra som känner i hjärtat.

Jag kommer för alltid ångra att jag inte pratat med morfar på 3 veckor när han gick bort. Gör aldrig så.



Så nu ska jag lägga mig i soffan bredvid dig.

/L




 







 
- Det vanliga - | |
Upp