Så bryts tystnaden i Kungen

Hey!

Sitter här, skriver några rader i godan ro så här på kvällningen...
Kalmars gator är lugna ikväll, cyklade förbi ett par pågående förfester, men annars, inte mycket försiggår i KLM.

Nu ska jag berätta..

Jag bor i ett väldigt lugnt område, alldeles på gränsen mellan Skälby och Djurängen och Funkabo. Hm ja ingen har faktiskt kunnat fastställa vart jag bor riktigt, eller vad det heter. Själv säger jag alltid Skälby, det "finare" av de tre alternativen, vet egentligen inte varför. Vad har jag att skämmas för?  Att inte bo tillräckligt centralt om jag säger Djurängen, eller för skank om jag säger Funkabo. Nej Skälby Skälby ja Skälby blir det. Jag bor ju faktiskt bara ett stenkast från 4H, så då borde det blir Skälby, eller? Nej, detta gränsland borde få sig ett eget namn... hm.. Kungen. Känns fint och skönt och bra.
Mitt område är som sagt väldigt lugnt, nästan för lugnt. Jag undrar vilka som bor där förutom jag själv?
Först trodde jag bara gamla pantisar, men det har visat sig att det bor fler unga. Men som sagt, nästan för lugnt en fredagkväll. Fast, ska jag säga, som hittills inte har haft en ynka liten fest knappt och bott där i snart en o en halv månad. O jag ska kalla mig själv ung!!? 
Nej, vi som bor i området Kungen är helt enkelt något sånär unga lugna... haha




Men imorgon bryter jag tystnaden i Kungen.
Imorgon har jag liten officiell inflyttningsfest i min älskade lgh :)
Det ska bli så underbart kul. 
Har inte bjudit så värst många, men jag känner att det inte är i antalet det roliga mäts, det är i vilka man väljer att bjuda.

Fredde - Heting, bringar bra musik o härlig stämning, gör det riktigt svårt att göra musik-quiz till.
Hanna - Hääna theee banana meine Schwester, min klippa o partyhöjare! ;)
Edli - Hannas kille som visat vara en riktigt kul en! 
Magnus - Mange Moe, också så musikalisk, men ack så go!
Henrik - Min pensionerade trummis-kollega, det kan inte bli fel! :)
Lollo - Kära bandkollega och vän, imorgon blir det Sing Star!!
Jörn - Lollos kille, vi får se hur mkt party han har i sig minnsann.
Emil - Min asgoa båtkompis som just muckat, nu får vi se om han har några parttricks i skjort-ärmen?


Detta e min lilla skara.
Jag kör tävlingar, gissa priset hahaha...
Imorgon blir det hårt.

---------------------------------------------------

När kom du,
märkte inte ens.
Du smög dig på,
när jag hade svårt.
Nu sitter jag här,
men en näsa svullen.
Tro inte du får stanna,
jag har dig i min hårda näve.
Snorhelvete.

----------------------------------------------------

Så bryts tystnaden på Kungen. 
BRMC, TSOOL, Raveonettes, Kaiser Chiefs, Adam and the Ants, Of Montreal, Kasabian, Jenny Wilson, Mando Diao, Hives, Junior Senior, Brian Jonestown Massacre, Lykke Li, Johnossi.... osv osv. Är nog för trött nu.


Dagens bravad:
Skrivit och nästan skickat julkort idag, de ska bara läggas på lådan så. Pappa sa att han tyckte jag var duktig, haha kan inte minnas när han senaste skickade julkort till någon. :P

Puss o Kram
/L




  
- Det vanliga - | |
Upp