Going away-day

Idag är det sådan där dag då jag följt med björnen till hans jobb i Växjö. Medan han spenderade förmiddagen i möten, långpromenerade jag ner till stan och runt där en sväng innan jag återvände. Det är sådär lagom trevligt att vara i Växjö, inte så gött att man bara "här vill man bo" utan mer en nice dagsutflykt att göra då och då. Den här gången åkte jag med eftersom vi ska till Värnamo i helgen.  Sara, Marcus, Einar och Harry får besök av mig, björnen och Tina som hälsar på och så smått firar att somliga fyllt eller snart fyller 30. :)
 
Annars då, jo jag jobbade lite igår på Jenny. Det blir det mer av även nästa vecka. Det är så sjukt att jag hittat en skola där jag trivs med i stort allt - miljön, kollegor och elever. Alla är grymma! Inget blir tråkigt när man är där och jag vågar vara just precis så som jag vill (hyfsat). Kan nästan känna hur jag växer varje gång jag undervisar där, i stort som smått. Framtida skola som vill anställa mig, ni kommer få en så pepp och taggad lärare så ni bara anar inte. Tacka Jenny för det. ;) 
 
Här är jag förresten i vad jag tror är "the dress" till examensceremonin. Den är från & Other Stories och känns bara helt rätt. Scchnygg va! :D 
 
 
Ha världens bästa helg nu!
tjo!
 
 
- Mode a la Nilsson -, - På vift - | |
Upp