Lika fräsch som en gammel skrutt


Jag måste säga att i tider som dessa längtar jag mig bort lite, till framtida examen, jobb och kanske ett hus att ta hand om. Varför? Jo, för det betyder aktivitet. Nu spenderar man hela dagarna stillasittande skrivandes och läsandes. Det är ofräscht, hela kroppen, huden och sinnet blir mögigt på ett sätt som är svårt att förklara. Lite har det underlättat att Stina och jag besökt arkivet tillsammans, för då har man åtminstone någon att snacka med i pauserna liksom. Men annars, nä det är fan ofräscht! 
Jag vet att man ska leva i nuet; carpe diem och allt sånt. Men jag kan inte låta bli att också se fram emot att få springa till ett arbete varje dag, att tapetsera väggar, klippa gräs och stapla ved(till och med!!) till mitt drömhus. Får då får man röra på sig. :) 
/L 
- Det vanliga -, - Plugg o sånt.. -, - Tänker på - | |
Upp