Losing my virginity

Så har det hänt.. 
Igår blev jag inringd att vikariera för en utav lärarna på stagg som vabbade. 

Det kanske inte något märkvärdigt för de flesta, men faktiskt var det första gången jag lämnades ensam med hela ansvaret för en klass som lärare. Min lärar-oskuld är därmed som bortblåst haha! Jag har väntat ganska långt in på utbildningen med att aktivt söka vick, med anledningen att jag faktiskt själv tycker att det varit för svårt och att jag gärna ville göra min andra praktik först. I fredags blev jag klar med den, och se där, det dröjde bara över helgen så blev jag inkallad. :) det känns lite som en personlig seger; jag kan klara det här nu, eleverna kommer inte äta upp mig bara för att jag är vikarie. where little is good, more must be better. 

Igår startade officiellt arbetet med C-uppsatsen på allvar. Jag har telefonerat min handledare och fått mängder med tips, som jag tänkte börja kika på idag. Tro inte för en sekund att lärarstudenter har jullov, näherru. Jullov är till för vanliga dödliga, jag hoppas på ett lov först 2017-18 jul/nyåret som först. Crazy  but true! 

Så är läget! Nu ska jag sluta sova och äta lite frulle. God dag!
/L 
P.s: lite julpepp ;) 



- Personligt -, - Plugg o sånt.. - | |
Upp