"Suss gott!"

Som min farfar alltid brukade säga när vi sov över som små.
Fredde ligger o snoozar friskt i sovrummet, och det är dags att säga god natt och dra ur pluggen även för mig.
Jag vill bara påminna er därute om en grej;
Tänk på varandra, särskilt på de äldre.
Jag glömmer ofta bort det, men nu står man här med en jättesjuk farmor och en skröplig farfar.
Livet är för kort för att slösas på onödiga ting.
Hur man än väljer att ta sig fram, med delmål till hjälp eller låter ödet föra en dit det blir.. bara man ser till att ha kul på vägen you know.

Det är egentligen inte min grej att predika,
de flesta vet ju själva eller hur?
Men glöm inte bort att ringa till de där äldre o kolla hur de har det ibland,
(när min morfar dog hade vi inte pratat på en månad säkert, det var lång tid)
medans du har allt det där skojset.
:)

Sov gott kompis!

/L
- Personligt - | |
Upp