"The day my ass saved our asses"

Hej där!

Måndag kväll. Mörkt ute.
Måste ändå säga att jag är glad att vi gått över till sommartid, det blir ljusare ute.

Gårdagen spenderades till största delen i sängen eller liggandes på soffan, följt av en natt inte riktigt så full av sömn som den borde ha vart.
Idag har jag varit trött. Jag ÄR trött idag.
Sitter med fötterna på Tv-bordet och kollar på en dokumentär om alzeimers.
Det där lät ju skittrist, men den är intressant och ungefär vad min trötta hjärna klarar av. Dessutom påminner den mig om min farmor, som sakta men säkert blir sämre i parkinson. Det gör mig en aning nedstämd...

 (Trött!)

Det blev ändrade planer i lördags. Schwester ringde i sista stund och var pepp, så jag drog till henne och Edli istället för Mackan. Vi skrålade till Sing Star och var glada. Jag blev lite överförfriskad när vi väl kom ut, men my knight in shining armour, Fredde kom och tog mig hem hehe... ;)


Gick hem till Kungen i det soliga vädret i eftermiddags när mobilen piper till i min ficka. Ett sms från Tina som säger;
"Tjena! Om du inte lyssnar på Christer i P3 nu så måste du gå in på nätet och lyssna på programmet sen! En av historierna rör dig bla :)"
Lisa Nilsson blir ett totalt frågetecken. Va fan har jag lyckats med nu??
Har inget ljud på min dator just nu, så jag svarar tillbaks och frågar vad för nått som det snackas om hos Christer.. 
Får svar att dagens ämne är inbrott och att Sara därför mejlat in historien om när hennes röv räddade oss från att bli rånade. Killen som tagit sig in hos oss en tidig morgon i Palolem, Goa, var helt enkelt mer intresserad av att pilla Sara på skinkan än att sno våra pass och pengar. Därav denna extremt roliga rad, the day my ass saved our asses, haha!
Om du kan, gå nu in och lyssna på när de läser upp detta mail i radio på www.sr.se/p3/christer . 


Så nu vet du...
du är uppdaterad.

Sov gott.
/L



 (härligt!)
- Det vanliga - | |
Upp