Söndag & Måndags-blogg: en inblick

hej söndagströtta!

tro det eller ej, jag jobbar idag. Som tur är bara till kl 16.


I fredags började det, det mödosamma arbetet att renovera min 1:a, "kungen" kallad, så att jag kan flytta in där.
Massa arbete måste göras, jag kan ju också lägga till att de inte hade städat lgh, så imorgon ringer jag och säger en siffra jag ska ha i ersättning för all j*vla städning vi fått göra i helgen! Vi (jag, mamma o göran) har tvättat, skrapat, målat och rivit bort gammal tapet. Efter jobbet idag drar jag direkt dit, mer målning måste göras. 


I fredags var jag (förrutom i lgh) hos freddes polare Peter o hans tjej Elin, nice folks! :) spelade spel, drack gott o t o m åt gott. Fredde var het som bara han kan vara.  Sen var det väl meningen att jag skulle sova i stan egentligen, men vem kan motstå karln... jag följde med till dalen och oj oj oj.. vilken natt! ;) Vi delar något häftigt vi två, något jag undrar om jag sett maken till innan. jag har aldirg varit så bra kompis och lover med nån på samma gång.


Ikväll spelar Kalmar mot Elfsborg, aaah vilken ödesmatch!!! kom igen nu för F A N Kalmar!!!!!!
man skulle kunna kalla mig för passivt fan. har inte sett en enda match live på fredriksskans i år (inte förra året heller för den delen). Jag vet inte, men jag tror jag fått för mig att jag för otur för laget om jag tittar. Tittade på cup-finalen, och tjjiiiii de förlorade!! :( Jag tycker så mkt om mitt kff, men jag tror jag gör bäst i att hålla mig borta.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Måndag

idag har jag namnsdag, tro det eller ej. Mikaela(Michaela är mitt andranamn)  är det idag. Visste du att det betyder "vem är gud" och har sitt ursprung i hebreiskan?

Tidningarna idag här i Kalmar pryddes av Viktor Elms segergester, väl förtjänt! :D He saved our KFFs' red ass yeasterday med sin fina vänster!! och vad kan nu detta bero på. Tja, en ledtråd finns här på jobbet, där han ju är en kund då och då och införskaffar näringsdryck, ops! får jag berätta det.?.. vene.. det är ju inget läkemedel så i mina ögon kan det vara ok. Jag skulle ju aldrig berätta om vilka stjärnor som kommit in under min tid här och fått ut medicin. För det är ett antal...

Får mini-ångest över att jag inte hinner träna så mkt just nu. Men det är ju pga av lgh så i och för sig går det ju jämt upp medlycka hehe, nu rabblar jag på sådär förvirrande nu igen... knäppis ;) Apropå lgh har jag ju än så länge bara valt tapet till hallen, vilken blir vit med guldfärgade indie-drakar. låter knäppt va?! när har jag någonsin försökt vara normal hehe...
jag får för mig att allt i min lgh ska vara som inget annat liksom. den ska spegla mig så mkt som möjligt. och eftersom jag är så förbaskat dålig på allmänt dekorerande (prydnads prylar som samlar damm) känner jag för att låta tapet och färg göra största jobbet i att berätta om min person. Jag är säker på att den rätta R n R vardagsrum- och kökstapeten finns därute och väntar på mig. :)


Ska vara helt ärlig, så glad och tillfreds med mitt liv som jag känner att jag är på väg att bli, var det längesen jag kände! En kanonkille till b-friend, snart eget boende, underbara polare som faktiskt bara bor några timmar bort m tåget.  Visst, jobbet är lite trögt nu sen jag byttes över till ett annat Apotek, och jag kämpar med vikten, men, det ser ljust ut. Jag säger som Petter :"det går bra nu".

Nu ska jag sova! Låter Scrubs avsluta min kväll.
Imorgon ska jag o Fredde äta gott. :)

Puss
/L
- Det vanliga - | |
Upp