"Shit, gör du inget annat än o kolla på teve?"

Ett par av mina absoluta favoriter belyses här nedan,
fölt av en kommentar utav mig. Kort och gott. ;)

How I met your mother

Serien om 5 vänner i New York,
men rejäl dos humor och buksvågeri. Legendary!
Börjar riktigt bra de två första säsongerna,
kommer sedan av sig något i mitten, för att sedan nästan hitta tillbaka
och till sist göra mig aningen förbannad i säsong 7. . Hur länge
kan egentligen Robin, Barney och särskilt Ted vela runt sådär?


Game of thrones

"Lisa, gillar du historia, fantasy och sex så måste du se Game of thrones!!"
Så sa min kompis Emelie till mig i somras, och hon kunde inte sagt det bättre. Det är precis så det är, med en riktig släng av intriger och makt förstås. Tuttar lite här och var också, medieval i sitt esse. Sjukt spännande, en riktig nagelbitare.
"Winter is coming.." Brrr!


The Big Bang Theory

Nördkillar som får ny het granntjej. En av dem får ihop det lite
till och från med henne.
Att nördar är heta har jag alltid vetat. Smart is always hot!
Men om det inte vore för inplocket av lite
kvinnliga karaktärer hade jag nog sedan länge tappat intresset.
Jag menar Amy Farrah Fowler och Sheldon Cooper ihop (Shamy), är som
bästaste nördhumorn i en god gryta. Och Rajesh vill man ju bara äta upp.
Gosig må-bäst-serie!



Glee

Vissa serier bara måste ses på DVD. Glee är definitivt en sådan.
Säsong ett såg jag på en dag, 22 avsnitt a ca 45 min. Beroendeframkallande!
Så inbiten blev jag i de utstötta high schoolelevernas körverksamhet haha..
Men jävlar det är drag i serien, och sjukt bra musik med!
Förutom musikalnumrena, inte min grej alls.. :P


True Blood

"Sookieeee! Sookiehh!!"
Kan aldrig få nog av Bills "Sookiehhh!"
Och Alexander Skarsgråd, hello sexy nordic vampire!
Serien om det lilla samhället Bon Temps och dess invånare (särskilt familjen Stackhouse) ca 1 år efter att vampyrerna kommit "ut ur kistan".
Jenny och jag kör lite nerdragna persienner och kaffe och fnissar oss igenom ett par avsnitt i veckan. Precis så den ska avsnjutas.

Dexter

Serien om den mördarsugna, okänsliga, mystiska snubben i Miami,
som alltid hamnar så pass mitt i elden att man får svårt att andas.
Hans syster i serien har dessutom den rappaste käft jag sett på länge.
Sjukt bra, särskilt säsong 1 och 4.
""Hey, wanna play?" and yes, I want to play. I really, really do."

Bästa TV-lycka till dig!
/L
- Film/TV - | |
Upp