Konsten att skissa på någonting nytt.



När man når en viss ålder, är det antal saker i ens liv som känns nödvändiga att förändra. 

Ett exempel är min boende-situation.
Lite väl ofta hamnar man i onödiga gräl med sin nuvarande "hyresvärd" (min käre far), gräl som bara uppstår av den enkla anledningen att man är för gammal att bo hemma. Det här med "vem gjorde det ena och vem gjorde INTE det andra"  är för mig utmattande. Kan inte inte vänta till att flytta hemifrån!! Fast det får du inte säga till pappa förstås... hehe.
Om han fick bestämma skulle vi (min syster Hanna och jag) bo kvar i all evighet. Han är för söt på det viset. :)

Vad det gäller lgh förresten, börjar jag bli otålig. Dessa två veckor jag nu snart väntat på att få nyckel, känns lätt som minst 1 månad!

En annan sak, som också är en viktig förändring, är kroppen. Man måste inse att ju äldre man blir, desto mindre skräp kan man äta utan att det syns. Senaste året, sedan jag kom hem från lång-resan i Indien, har jag ohämmat  varit en riktig slashas, lat och onyttig. Mer än vad jag själv förstod. Det har först börjat gå upp för mig nu, och det ger mig en stark lust att gå och träna bort all skit. Så, efter att en vecka av förkylning hindrat mig, ska jag nu köra stenhårt två pass imorgon.


Oj, oj... håller nästan på att glömma att berätta om min fantastiska fredag jag hade i helgen! :D
Drog med tåg till Malmö, denna härliga stad. Tog stadsbuss hem till Saftiga Sara och Mumsiga Mackan, som alldeles nyligen fått nyckel till sin gemensamma lya. Den var kanon-fin! Sara och jag körde till City-gross i Rosengård och handlade käk.
Något senare anlände Tina den fina till Malmö och joinade oss. Spisade mumsiga tacos över ett glas vitt, och så var festen i full gång. :) Framåt 10-tiden drog vi oss in mot stationen, massa strul senare satt vi på tåget till Köbenhavn. Du skulle sett en kärrings min när hon gick förbi oss och hörde Sara säga nått i stil med "trekant var det många som testat..". Synd att ingen tog kort hahaha... 
Självklart var vi försenade till Rust, (där vi/jag tror att ingången är bakom ett skynke hahaha) så vi såg bara 2 låtar av Velour. Men, festen hade bara börjat. Låt mig säga så här, alla va där! Massa goa av Martins kompisar som jag inte sett på kanon-länge. Tiden gick så jäklans fort... rätt som var slog klockan 5, och efter en god kebabrulle, drog vi hem. Sista jag hör innan jag deckar under mössan min: "VA E DE JA HÖR?!" (tina) Ja, undrar egentligen va hon hörde.. det minns hon nämligen inte själv hoho ;)
Vi vaknade alla på ren flax exakt när tåget stannade vid malmö station. Hemma: halv 7. Nästan ljust ute. Fan va kul vi hade! Detta måste göras om. Nästa gång kanske vi testar Malmös uteliv, vore ju kanon!!

Nu sitter jag här, i den gröna gamla konstorsstolen i min fars källare....

http://www.youtube.com/watch?v=RxsTckF5C30 inte bästa kvalitén, men vill du få dig en humm om min värld på bra dagar! :D

Detta blev lite hej och hå...

Nej nu ska jag kolla in lite skivor på nätet.

Puss (and Teach me Tiger) ;)

/L
- Det vanliga - | |
Upp