Hello Emmabody!

Tjenna!

Nu har det gått ett tag sedan skrev några rader, har varit väldigt upptagen av att njuta av massa saker. Till exempel vädret som varit till för några dagar sen kanon, festival har jag vart på, konsert har jag bandet mitt bjudit på, o det nya flinget förstås.. hihih..

Så vart börjar man? Jo, stora delar av förra veckan kretsade kring att förbereda, åka till och vara på Emmabodafestivalen! :) Vi drog dit jag och Tina på onsdagen efter jobbet. Massa packning vi släpade på tåget, huaa!
Väl framme lyckades jag fixa oss en delad taxiresa till området med 5 gossar, så de blev billigt och bra. När vi kom dit kom hinder nr 2, sätta upp tält. När det äntligen var gjort kunde vi slappna av och öppna första ölen finally! Nice.... Onsdagen är alltid kvällen man minglar runt området mest o snackar med folk.
torsdagen var ok musik-mässigt sett. Markus Krunegård och Miss Li var båda bra, ganska mkt pepp än var jag trodde de skulle vara. Familjen bjöd inte på några överaskningar, det snurrar i min skalle självklart bästa låt. Det är alltid aningens svårt att komma vilken dag alla spelade på, särskilt när man som vi var under the influence of alcohol stora delar av tiden. När Hästpojken spelade satt vi i skuggen i våra solstolar längst bak och lyssnade. Du förstår, det var nämligen superkanonvarmt i solen alla dagarna, det blåste ingenting, svetten sprutade!! Men hästisarna var ändå kanonbra!! Bäst på fredagen var helt klart Zeigeist, de drämde av den ena hiten efter den andra. Deras spelning var så udda och bra att jag nu sedan jag kom hem, köpt deras album The Jade Hotel. Justice spelade precis efter, och måste jag säga var kvällens stora besvikelse. Lät precis som på skiva ju... boooring. Fredagen var också den nyktraste dagen för många av oss, och också den dagen många polers smög iväg till tälten för lite mys, alla utom jag, ensam som jag var. 
Lördagen var dagen då regnet kom. Ponchos påååå!! Vi fikade, tog de lugnt inväntade första banden. Almedal, jisses de var slitna. Falskare än mest falskt sjöng de, geee!:S  Stora bandet för dagen var Whitest boy alive. Och de levde minnsann upp till förväntningarna, de var så jävla bra!!!! Raised fist fick avsluta kvällen, inte helt min stil, men rätt roliga i sitt mellansnack, "denna är djup, den tillägnar jag min mamma", och så lät som helvetet brutits löst hehe...

Trötta på söndagen inväntade vi nykterhet... Jag fick köra syrrans bil eftersom systra mi hade druckit längre och starkare hehe. Och självklart, vi hinner 200 meter på vägen mot Kalmar, så stannar polisen för ett blås. AA du måntro att jag vart nervös! Men, det lönade sig att vänta lite, jag var grön och vi kunde lugnt köra hem.

Denna veckan har jag jobbat på som vanligt, i vänta på nästa veckas underbara semester! :)
Igår var det så dags för Infernal Countess att spela på Festningen på Kalmar stadsfest! Vi rockade fett ass, och lyckades till köpet komma på bild i Östran och bli erbjudna spelning på The Rock. Vi har slitit som djur denna veckan för att det skulle låta ok, men det va det fan värt :)
My Sunrise spelade senare på kvällen precis innan huvudakten Timo Räisinen. De spelade skitbra, svängigt skönt på nått vis! Dessutom var Fredde väldigt het på scen ;)

Oj då, you got me, ja okej då, det är Fredde som är min heta date. Jag erkänner... Men eftersom jag inte kunna hålla min käft om denna blogg vet jag nu inte vem som läser längre och därför avslöjar jag inte för mkt hehe... ;)

Näpp nu ska jag och morsan in till stan. Jag måste ladda inför festen med mitt band ikväll, vilket betyder; inhandla alkohol och nya tights.

Ha de kanongutt!!

/L


 
- Det vanliga - | |
Upp