På Apoteket före stänging

Hello you!

Lisa här, bättre sent än aldrig, uppdaterande sin blogg...

I helgen var vi i Tyskland jag och bandet (Infernal Countess). Åkte tillsammans med massa kommungubbar o tanter från kultursektionen, Triangelteatern och Dragsspelsklubben. Helgen var slitsam men underhållande. Förbjudet att dricka alkohol var det för oss, men inget vi höll på direkt, dock var vi diskreta hehe. Blev omhändertagna av ett killband som hette Absurdt och som lät oss repa i deras lokal, låna deras trumset på spelningar, fixade käk, ja t o m höll paraplyer över våra friserade huvuden när det regnade. Snackade om Absurdt! ;)
Anledningen till så många kalmariter åkte till denna stad i Tyskland (Wismar) beror på att deras Schwedenfest gick av stapeln i helgen. Och vad är en svensk-fest utan ett gäng glada svenskar?! Vi spelade på Schwedenfest marknaden på fredagen och på en pub på lördagen. På puben gick de kanon, och nu har vi en skara fans (hela lebb-gäng) från bla Polen hehe...
På vägen hem stannade bussen så vi kunde bordershoppa. Men till mitt förtret fick man bara handla en påse med alkohol! Jäkla uptight...! Men jag löste det fint, köpte med assistans av hanna o alysia för ca 1000 spänn hehe.
Nu undrar du kanske hur fasen 1000 spänn alkohol får plats i en påse? hehe de gör det inte, men vem har sagt att man inte kan stapla under sin plats i bussen... :) de gick strilande!

Så, vad gör jag just nu?
Jo, jag är på jobbet. Men den senaste kvarten har vi i princip haft en kund så jag kan stå här i min ensamhet och skriva denna blogg istället. men nu kom det två så vi får se hur länge till...

Fredde froo o jag e steady nu har vi bestämt :D han e het o världens kex!

Puss från mig

/L
- Det vanliga - | |
Upp